Nieuws van de bestuurstafel augustus 2021

Nieuws van de bestuurstafel

Graag willen we jullie vanaf nu regelmatig informeren over ontwikkelingen en besluiten binnen onze vereniging. Dat doen we via de rubriek op onze website: ‘Nieuws van de bestuurstafel’.

Augustus 2021

We mogen weer….

De vorige nieuwsbrief dateert van maanden terug. COVID-19 was de grote spelbreker die ervoor zorgde dat er amper in competitieverband gevoetbald kon worden in het seizoen 2020-2021.

De grote vraag is nu, gaan we zonder al te veel beperking een volledig seizoen spelen of haalt COVID ons wederom in en moeten we pas op de plaats maken?

Desalniettemin hebben we nog het nodige kunnen organiseren de afgelopen maanden.

Senioren

De teamindeling voor aankomend seizoen is rond. We starten met maar liefst 6 teams!

Twee heren seniorenelftallen, één dameselftal, één 35+ team voor de heren, één 45+ team voor heren en één dames zevental. De eerste selectie kent 20 spelers, dit mede door het doorschuiven van een aantal JO19 spelers.

Damestrainer /Leider

Richard Elzinga is bereid gevonden om het dameselftal op maandag- en woensdagavond te trainen. Tot onze grote spijt is het niet gelukt om een leider te vinden voor de zaterdagmiddag. Het bestuur heeft een tiental personen benaderd en er is een vacature geplaatst in de krant en op social media. Helaas is er tot op heden geen invulling gevonden voor deze vacature. Dus daarom nogmaals het verzoek: ken of weet je iemand voor deze vacature? Meld dit bij iemand van het bestuur, dan kunnen we er werk van maken.

Naast het dames team gaat Richard ook het 2de elftal op donderdag trainen.

Jeugd

De afgelopen maanden zijn er een aantal leuke voetbalclinics georganiseerd voor de jeugd. Zo is in april SC Heerenveen langs geweest en heeft Alex van der Veen met zijn Veens Voetbal Academie in juni een leuke voetbalochtend georganiseerd. De KNVB regiocup zorgde voor het toetje, eindelijk weer voetballen in competitieverband. We starten aankomend seizoen met een JO8, JO9, JO10 en JO13. Ook zijn er al veel aanmelding voor het kabouterteam.

Mede door de inzet van het jeugdbestuur, in het bijzonder Robert Santema, zijn er maar liefst 16 nieuwe jeugdleden geworven! Chapeau Chapeau!

Mocht uw kind een keer gratis willen meetrainen? Dan is dat uiteraard geen probleem!

Sponsoring

De sponsorcommisie, onder leiding van Willem Ietse, gaat als een speer. Er zijn in de afgelopen maanden meer dan 10 nieuwe bordsponsors gevonden. Ook het is contract met onze hoofsponsor, Health2Work, met 2 seizoenen verlengd. Tevens gaat de Club van 100 alle trainers en leider voorzien van een nieuwe jas en polo. Tot slot is er een sponsorcontract gesloten met MUTA voor het leveren van alle tenues en sport gerelateerde attributen.

Financieel

Mede door bovenstaande uitbreiding van de sponsoren staan we er financieel goed op. Ook een dankwoord naar de leden welke keurig de contributie hebben betaald.

Overig zaken

Een kleine 55 deelnemers speelden mee in de EK voetbalpool van VV de Lauwers. Jan Zijlstra had een prachtige website gebouwd waarin de deelnemers hun voorspelling konden invullen. Bert Jager ging lang aan kop maar greep uiteindelijk naast het podium. Jan Holtrop bevond zich de gehele periode bijna in de top drie en deelt zijn uiteindelijke tweede plaats met Redmar Dijkstra. Redmar bevond zich vanaf de wedstrijd Schotland – Tsjechië (voorspelling 8) in de top vijf.  De meestervoorspeller bleek Merwin Kingma te zijn. Merwin van harte!

Aangezien Jan meer exacte voorspellingen goed had, wordt Jan op basis van de regels tweede en Redmar derde. De prijsuitreiking volgt nog.

Kassa systeem, statiegeld op kleine plastic flesjes en verhogen prijzen

Sinds deze week wordt er gewerkt met een nieuw kassasysteem op Halfweg. De kassa is volledig voorzien van touchscreen en staat in verbinding met een pinapparaat. Ook kent het systeem een module voorraadbeheer zodat er effectiever kan worden ingekocht.

Op 1 juli 2021 werd er statiegeld op kleine plastic flesjes voor frisdranken en water in Nederland ingevoerd. Ook op bijvoorbeeld de AA drinkflesjes in de kantine. Hiervoor zullen er twee extra bakken in en rond de kantine worden geplaatst waar deze flesjes in kunnen worden gedeponeerd. Ook is er een verbod gekomen op het stunten met alcohol/bierprijzen. Hierdoor is het voor ons niet meer mogelijk om scherp in te kunnen kopen en zijn we genoodzaakt om de prijs voor een flesje bier te verhogen met 20 cent. Een flesje bier kost nu €2.

Schilderen entree hokje en schoonmaken buitenzijde

Twee sponsoren te weten, Sander Kuipers Schilderwerken en Stam Schoonmaak & Glazenwasserij hebben onze accommodatie weer up to date gemaakt. Sander Kuipers heeft het entree hokje van een mooie lik blauw/witte verf voorzien en Rob Stam heeft al het houtwerk en kunststof grondig gereinigd. Bedankt hiervoor!

Picknicktafels

In april zijn er twee nieuwe picknicktafels in gebruik genomen. De tafels zijn mede mogelijk gemaakt door de Club van 100.

Bovenstaande is slechts een greep uit de afgelopen maanden. Voor nu wil ik iedereen een prettig seizoen wensen en tot snel op ’t Meertenust!

Namens het bestuur,

Hedman Vellenga