Dijkstra toernooi

In 1987 is het herentoernooi voor het eerst georganiseerd. Destijds was het een familietoernooi waarbij er gevoetbald werd tussen verschillende dorpen uit de regio Kollumerland en Nieuwkruisland. Recordhouder van het toernooi is Warfstermolen (6x).

De winnaars van het Dijkstra herentoernooi zijn:

Het damestoernooi is voor het eerst in 2006 georganiseerd. Recordhouder van het toernooi is VV de Lauwers (5x).

De winnaars van het Dijkstra damestoernooi zijn:

Meestal de 3e zaterdag van juni wordt het traditionele Dijkstra toernooi georganiseerd in het hart van Lauwersland op het terrein van voetbalclub vv De Lauwers, ’t Meertenust te Halfweg bij Warfstermolen. Wat in 1986 begon als een onderling wedstrijdje tussen 2 familie teams Dijkstra uit Munnekezijl is door de jaren uitgeroeid tot een toernooi wat in de hele Fries-Groninger regio bekend is geworden onder het motto “Bij De Lauwers en het Dijkstra toernooi vervagen de grenzen”.

Veel dorpen en clubs komen met hun teams om niet alleen een sportief maar ook een erg gezellig toernooi te beleven. Organisator Oedse Paauw met zijn team van vrijwilligers slaagt er al meer dan 25 jaar in om dit evenement steeds weer meer inhoud te geven, er komen ieder jaar behalve de dorpen rondom de Lauwers weer nieuwe teams bij en er wordt het gehele jaar door over gesproken. De deelnemers, scheidsrechters en publiek komen dan ook uit beide provincies.

Aan het eind van de middag kunnen alle teams, na het genieten van op de velden hun weg vervolgen naar het feest in de grote tent.  Daarna volgt de altijd luidruchtige prijsuitreiking. Met muziek van een live-band en disco en beleefd men vaak een warme en gezellige avond.

De Lauwers JO14-1 - ST SC Twijzel/SC Kootstertille JO14-1
De Lauwers 1 - GSVV 1