De Lauwers delft het onderspit in een bloedstollige, zenuwkrakende thriller tegen VV Westerkwartier: 2-1

Wat de dag voor de equipe van De Lauwers had moeten worden.
Werd ook de dag van VV Boerakker niet. Het werd namelijk de dag van de rossige Boerakker uit de plaats Boerakker, maar namens VV Westerkwartier in Niebert.

Hij kreeg er destijds geen twee nieuwe Ziki’s voor maar 29-03-2008 was de laatste keer dat jullie verslaggever van vandaag het net tweemaal wist te vinden tegen VV Boerakker. De eerste was een rake kopbal op aangeven van Wouter Broers en andermaal uit een terecht gegeven penalty door scheidsrechter Gerrit Booisma na een aanslag op Ludo Ellens. Iets waar de scheidsrechter van vandaag echter niets van wilde weten. Van Wieren werd namelijk ergens rond het 76e grapje van Stam junior in de eerste helft, zonder bal door zijn tegenstander in het doel geduwd. Dit voorkwam de 0-2. Sander kon er nog steeds om lachen. Deze was overigens vanaf dat hij opstond deze ochtend al goed lachs. Eerder deze middag kopte BP Nieuwenhuis een voorzet van Martijn Fokkema fraai binnen. Via de onderkant van de lat viel de bal snoeihard in het netje en was de 0-1 op het scorebord een feit.

Waar de zon zich vandaag vooral niet liet zien, deed de regen dit wel.
Wij vonden het dan ook een uitermate geschikte dag om het veldspel vanuit de dugout te aanschouwen. Iets wat Paauw junior de 2e helft na een tegendoelpunt, 2 aspirines en een heerlijke kniemassage in de rust van Sietse Jager ook wel zag zitten. Dit ging ten koste van de verslaggever. Maar deze verkoos de regen liever dan nog 45 minuten grapjes aanhoren van de talentvolle grappenmaker Stam junior. Deze laatstgenoemde kwam er de 2e helft ook in en zette met een sterke invalbeurt zijn grapjes in het veld gewoon voort. Al bleek hij de enige die er nog om kon lachen. Het was dus uiteindelijk de rossige Boerakker uit Boerakker voor VV Westerkwartier die de wedstrijd in de 85e minuut met zijn 196e officiële doelpunt naar zich toetrok en hiermee een aantal verdedigers met keeper van de Lauwers kansloos liet. Zo bepaalde hij met 2-1 de eindstand.

Niemand viel deze middag iets te verwijten. Het spreekwoordelijke balletje viel vandaag gewoon de verkeerde kant op.
Nadien werd er in de kantine vooral gesproken over de legendarische promotiewedtrijd uit tegen Hoogeveen. En over het sinterklaasgedicht wat Sietse jager en De Lauwers ooit in het echt aan elkaar verbonden. Paauw en Stam senior zagen bij thuiskomst dat 2 procent van alle vakjes van het schijt je rijk bord inmiddels verkocht zijn. Dus wees er snel bij als jullie nog om de prijzen mee willen spelen.

Ik hoop dat ik niet te veel wedstrijddetails ben vergeten en wens een ieder een hele sportieve groet, maar bovenal tussen de buien door een mooie zondag! Aankomende zaterdag spelen we een uitwedstrijd tegen de “schapenkoppen” of te wel, VV Suameer. Aanvang 14:30, graag tot dan!

Overig nieuws
Bekijk al het nieuws uit het archief »
Volgende wedstrijden
De Lauwers 2 - vv Zeester 2