De Lauwers goed van start met winst tegen VV Drogeham

WARFSTERMOLEN – Na een prima voorbereiding van De Lauwers ging afgelopen zaterdag de competitie van start. De Lauwers moest het vandaag opnemen tegen niemand anders dan VV Drogeham, of ook wel “natte salami” genoemd voor de grappige mensen onder ons.

Vorig jaar was trainer Huisma, nu trainer van De Lauwers, de trainer van Drogeham. Zo stond er vandaag dus veel op het spel voor de mannen van de Lauwers, naast de 3 punten, ook een kratje bier wanneer er gewonnen werd van Drogeham. De Lauwers beschikte vrijwel over een fitte selectie, zo had Sander Wilpstra zijn “vrijdagavond bad ritueel” met zijn badeend en radler 0.0 weer gedaan, dus daar werd weer veel van verwacht vandaag, echter lachte hij dit zelf weg. Daarnaast had trainer Huisma een goed excuus om vrijdagavond even bij het dorpsfeest te kijken in Drogeham en kocht hij met veel plezier een paar treetjes bier voor de spelers van Drogeham. Zo had ook uw verslaggever van vandaag een gezellig fuifje, alleen kwam trainer Huisma daar geen goud gele rakkers uitdelen.

Nu over tot de orde van de dag. Er werd rond de klok van half 3 afgetrapt. Het was De Lauwers die al snel het heft in handen nam en goed uit de startblokken kwam. Dit resulteerde dan ook direct in een aantal grote kansen voor De Lauwers, echter ontbrak het wat aan scherpte voor de goal en de keeper van Drogeham had ook een aantal goede reflexen in huis. Daarna ontstond er een regen aan corners voor De Lauwers, alleen deze werden niet omgezet in doelpunten. Bij vlagen werd er goed gevoetbald door De Lauwers, wat resulteerde in een aantal grote kansen. Zo gaf Bert Jager na een goede aanval de bal goed voor op BP Nieuwenhuis, alleen de laatst genoemde was zijn neusje voor de goal even kwijt.

Het was sporadisch dat Drogeham er uit kwam. Zij hanteerden veelal de lange bal en probeerden er via de counter uit te komen. Dit leidde alleen niet tot hele grote kansen. Er werd daarom dan ook met een 0-0 stand gerust.

De tweede helft was vrijwel identiek aan de eerste, waarbij de Lauwers de kansen kreeg om op voorsprong te komen. Er werd vaak in een te laag tempo gevoetbald, waardoor Drogeham in de wedstrijd bleef. Uiteindelijk kwam de Lauwers eindelijk op een 1-0 voorsprong. Een corner kwam bij BP Nieuwenhuis op het hoofd en hij kopte de bal richting de verre hoek op het hoofd van een Drogeham speler, die bij de paal stond. De bal belandde via de onderkant van de lat in het netje. Zo konden de spelers en supporters constateren dat BP zijn neusje voor de goal nog niet kwijt was.

Naarmate de wedstrijd vorderde  vielen er wat gaten op het middenveld van de Lauwers waardoor Drogeham er nog een aantal keren gevaarlijk uit kon komen. Marcel Kempenaar moest hierdoor nog een aantal keren handeld optreden.

Uiteindelijk kwam de Lauwers er nog een keer goed uit. Frans van Wieren schoot de bal langs de keeper van Drogeham, maar het was Remco Stam die het laatste zetje gaf. Zo kwam dan eindelijk de welverdiende 2-0 op het scorebord. Verder kreeg De Lauwers nog een aantal kansen, maar ook deze werden niet benut. Drogeham kon zo tevreden zijn met een 2-0 nederlaag. Wanneer de kansen beter werden benut, had de uitslag wel in de dubbele cijfers kunnen eindigen in het voordeel van De Lauwers.

Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen VV Westerkwartier. Dit is een fusie tussen Boerakker en SVMH. Een tegenstander die lastig in te schatten is. De blauw witte parels zullen dus vol aan de bak moeten om weer 3 punten bij te kunnen schrijven. Aanvang 14:30, alle support is welkom!