De Lauwers wint eerste beker wedstrijd van OKVC.

Lauwers wint eerste beker wedstrijd van okvc.

Na een korte voorbereiding stond zaterdag(31 augustus) de eerste bekerwedstrijd op het programma.
Niet zomaar een wedstrijd want op de bank van de gasten zat trainer Nico Roorda. Na opnieuw een termijn van 2 jaar heeft Nico gekozen voor een nieuwe uitdaging, Tinus huisma heeft het stokje overgenomen.
Tinus huisma kon de eerste weken beschikken uit een grote selectie waarbij er op trainingen al partij spelen werden gedaan van 11 tegen 11.
Goed vooruitzicht dus voor de blauwe parels. Naast trainer Huisma zal dit seizoen leider Oedse Paauw plaatsnemen.
Vorig jaar wisten okvc en de Lauwers in de competitie beiden is van elkaar te winnen, dus een gelijkopgaande strijd kon verwacht worden. Wel moest de Lauwers een stapje terug doen naar de 5e klasse waar okvc het wel heeft op gered in de 4e klasse.
Dan de wedstrijd.
Opstelling: Marcel Kempenaar; Ellery Paauw, Jakob Grijpma, Thomas Nieuwenhuis, Robert Ozinga; Redmar Dijkstra, Bert Jager, Martijn Fokkema, Sander Wilpstra; Bauke Pieter Nieuwenhuis en Sietse Jager
De Lauwers nam vanaf de 1e minuut het initiatief maar tot echt grote kansen kwam het niet. Wel werd geconstateerd dat het voetballend al vrij aardig was ten opzichte van vorig jaar. De Lauwers deelde een paar speldenprikjes uit via kopballen van Martijn en Sietse maar beide kopballen misten de juiste richting dus hoefde keeper van de zijl niet in actie te komen. Het was warm weer dus na 25 minuten vond scheidsrechter gort het tijd voor een drinkpauze. Na een half uur spelen was het keeper van de zijl die Sietse keurig in de voeten aanspeelde die op zijn beurt met een lob de bal aan de verkeerde kant langs de paal zag gaan. Nog steeds 0-0 dus. De kansen werden steeds een beetje groter voor de Lauwers. Sander nam het doel onder vuur met een beste pegel maar deze werd goed gered en Ellery mistte het doel met een volley op een haar.
Het leek er ook op of beide teams de thee opzochten met de brilstand maar het was Redmar die in de 44e minuut van dichtbij raak tikte door goed voorbereidend werk van BP.

In de rust Voerde trainer Huisma 1 wissel door. Het was doelpuntenmaker
Redmar die een feestje had waar die niet later kon komen dus nam Pieter Ozinga zijn plekje over.

In de 2e helft was het wedstrijdbeeld hetzelfde. De Lauwers voetballend iets minder als in de 1e helft maar wel nog de bovenliggende partij. Grote kansen waren er tot de drinkpauze echter niet.
20 minuten voor tijd kwam Remco Stam in het veld voor Sietse en Martijn verliet het veld voor Wiebe Zuidersma.
Kwartier voor tijd was het okvc dat uit het niets op gelijke hoogte kwam. Een lange bal van achter werd verkeerd ingeschat achterin bij de Lauwers en kwam voor de voeten van 1 van de 2 spitsen van okvc, deze drukte uiterst zelfverzekerd af. Marcel kansloos tussenstand 1-1. Vlak na de 1-1 kreeg okvc direct nog een dot van een kans maar het was keeper Marcel die goed redding bracht. De laatste 10 minuten van de wedstrijd waren weer geheel voor de Lauwers. Het was Remco met de grootse kans maar faalde oog in oog  met keeper van de zijl. Net als in de eerste helft was het de Lauwers die vlak voor tijd weer op voorsprong kwam. Sander maakte uit een mooie vrijde trap de toch wel terechte 2-1.
Het was nog niet afgelopen want vlak na de 2-1 werd het ook nog 3-1. Remco maakte zich sterk en rondde beheerst af. Ook invaller Wiebe kwam nog op het scorebord maar het werd helaas geen 4-1 maar 3-2.
Er hoefde niet meer afgetrapt te worden dus beide ploegen konden gaan genieten van het mooie weer in de 3e helft!
Graag wou ik de pen nog even overgeven aan Ellery Paauw. Dan kunnen we volgende week genieten van een mooi wedstrijdverslag van Ezinge – De Lauwers

Bert Jager