Lauwers doet zichzelf te kort tegen OKVC

Zaterdag 5 september stond de 2e bekerwedstrijd op het programma dit seizoen.
De 1e bekerwedstrijd, een week eerder, ging de Lauwers roemloos ten onder op het eigen Meertenust. Tegen Opende werd 0-5 verloren.

Vandaag gingen de mannen (misschien nog wel iets te veel jongens) van trainer Tinus Huisma en leider Oedse Paauw richting Oldehove om te voetballen tegen OKVC.
OKVC komt dit jaar wederom uit in de 4e klasse, wat dus 1 niveautje hoger is dan de Lauwers.

Dan de opstelling:
Joachim; Pieter (46’ Redmar), Jacob, Thomas, Ellery;
Frans, Wiebe, Bert, Arjan (46’ Sander); BP (46’ Martijn) en Remco

Eerste helft
Beide ploegen begonnen wat voorzichtig aan de wedstrijd en de wedstrijd speelde zich veelal af tussen de beiden 16 meter gebieden. De eerste grote kans was voor de spits van OKVC, die oog in oog met Joachim faalde. Dit was na een ongeveer een kwartier spelen, maar gelukkig voor de Lauwers ging de bal via de paal naast het doel.
Bij de Lauwers liep het 1e helft beter als de andere wedstrijden tot nu toe, maar het bleef toch behoorlijk onrustig. Veel moeite met de eindpass en af en toe wat te bang in de duels.

Na 20 minuten viel dan toch de eerste goal van de wedstrijd, het was de thuisploeg die kon juichen naar miscommunicatie bij de Lauwers. Een doeltrap werd te hard ingespeeld en was niet te belopen voor Jacob, hierdoor kwam de spits ertussen. De spits legde de bal af op zijn collega en die kon vrij gemakkelijk de 1-0 binnen schieten!

De laatste 20 minuten van de eerste helft kwam de Lauwers iets beter in het spel, maar zoals eerder vermeld heeft de Lauwers nog te veel moeite om kansen te creëren.
De wapenfeiten in de 1e helft waren een schot van Arjan die de keeper tot corner verwerkte en een paar corners en vrije trappen. Vlak voor rust kreeg Bert nog een bal ingespeeld door de verdediger van OKVC, maar waar hij koos voor een balletje tussendoor op Remco was het misschien beter geweest om voor eigen succes te gaan.

In de rust werden 3 wissels toegepast (zie de opstelling hierboven).
Trainer Huisma gaf verder nog wat tactische aanpassingen door en de 2e helft kon beginnen.

Tweede helft
De 2e helft begon eigenlijk net zoals de 1ste was geëindigd. 2 ploegen die wel wilden, maar niet echt konden.
De 1e grote kans van de 2e helft kwam op naam van Martijn. Hij werd de diepte in gestuurd en leek alleen op de keeper af te komen, toch kwam er nog een verdediger van OKVC aan glijden die Martijn torpedeerde! Penalty voor de Lauwers dachten alle spelers en het aanwezige publiek, maar liet 1 man het nou niet gezien hebben, jullie kunnen wel raden wie!

Even later was het OKVC die op 2-0 kwam. Hoe kon het ook anders dat de inleiding  van dit doelpunt op conto kwam van de Lauwers defensie. Er werd slecht uitverdedigd en opeens stond de buitenspeler van OKVC vrij voor de keeper. De bal werd niet eens heel goed ingeschoten, maar het was zo dichtbij dat keeper Joachim er niets meer aan kon veranderen.

Zo stond de blauw/witte formatie met 2-0 achter in een wedstrijd waarin het weer eens totaal niet nodig was.
Gelukkig werden de jongens na de 2-0 wel iets meer mannen. Duels werden gewonnen, 2e ballen werden gewonnen en zo was het laatste half uur voor de Lauwers.
Door het iets opportunistische spel werd er achterin ook wel iets meer ruimte weg geven, maar dat leidde niet meer tot echt grote kansen voor OKVC, die zelf ook veel moeite hadden met het creëren van echte kansen.
De equipe van Huisma daarin tegen kreeg nog wel een paar goede mogelijkheden, maar verder dan alleen een aansluitingstreffer kwam het niet. Rond de 75e minuut was het Frans die aanlegde voor een vrij trap vanaf de zijkant. Hij gaf de bal goed strak voor en Bert kon de indraaiende bal bij de 1e paal inkoppen. De Lauwers had nog wel meer verdiend, maar de einduitslag werd 2-1 voor de ploeg uit Oldehove.

Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen tegen Grijpskerk, wat zelfs 2 niveaus hoger speelt.
Niet geschoten is altijd mis zeggen ze ook wel!
Helaas vond de KNVB het nodig om voor de Lauwers weer een uitwedstrijd in te plannen, waardoor Grijpskerk het thuis, kunstgras en niveau voordeel heeft!

Rest mij nog om de pen door te geven aan Martijn, aangezien hij er nu nog bij is. We hopen allemaal op een lang en sportief voetbalseizoen voor de 28 jarige Muntjezielster. Tot zaterdag allemaal!