Man met de hamer Hedman Vellenga – Voorzitter van V.V. De Lauwers

De Streekkrant 6-12-2022

Man met de hamer

Hedman Vellenga – Voorzitter van V.V. De Lauwers

‘V.V. De Lauwers bestaat al meer dan 65 jaar. Onze naam is afkomstig van het grensriviertje dat tussen Friesland en Groningen in ligt. Onze voetballers en voetbalsters komen uit de omliggende dorpen en dus ook uit beide provincies.

Afgelopen week was een bijzondere week voor ons, onder andere omdat het contract met onze hoofdtrainer Tinus Huisma is verlengd. Die verlenging is vrij bijzonder, omdat het zijn vijfde seizoen is. We zijn als bestuur enthousiast over hem, maar ook vanuit de club werd er bijzonder positief gereageerd op het voorstel om het contract te verlengen. Daarnaast is de chemie die nodig is om elkaar naar een hoger niveau te tillen, nog steeds aanwezig. Dit was al een mooie gebeurtenis, maar daarnaast wonnen we afgelopen zaterdag ook nog eens met 1 – 0 van FC LEO 1 en met 4 – 1 van V.V. Zeester 2. Dat maakt dat de sfeer er goed in zit. Ik ben nu zo’n vier jaar voorzitter van de club. Hoewel ik er na dit jaar mee zal stoppen en we op dit moment in gesprek zijn met mogelijke kandidaten voor de functie, heb ik het enorm naar mijn zin gehad. Ik heb echter een jong gezin en wil wat meer tijd met hen kunnen doorbrengen. Daarnaast denk ik dat het heel gezond is om eens in de zoveel tijd een andere voorzitter aan te stellen. Iedereen is anders en brengt weer andere kwaliteiten met zich mee. Ik vind de kracht van ons als club en bestuur, dat we klein maar daadkrachtig zijn. We doen dit allemaal op vrijwillige basis, naast onze banen, gezinnen en alle andere activiteiten. Dat vraagt best wat van iemand. Maar we doen het samen en zetten de schouders eronder, dat maakt de sfeer binnen de club ook zo goed.

Zo heeft Willem de Vries van de Sponsorcommissie het afgelopen jaar behoorlijk wat nieuwe sponsoren enthousiast weten te maken. Contracten zijn verlengd en er zijn nieuwe sponsoren bijgekomen. Hij is enorm bevlogen. Daarnaast heeft onze jeugdbestuurslid Robert Santema, voor heel wat nieuwe aanwas gezorgd. Hij belt de mensen gewoon op en weet ze enthousiast te maken. Zo’n bestuur geeft positieve energie en dat heb ik ook altijd geprobeerd om te doen, positief blijven. Ik blijf ook zeker betrokken bij de club, al zal het dan niet als voorzitter zijn.’

Oostergo JO11-1 - De Lauwers JO11-1
De Lauwers JO12-1 - Zevenhuizen JO12-1JM