VV de Lauwers sleept ternauwernood 3 punten binnen

Afgelopen zaterdag stond De Lauwers tegenover TFS op de thuisbasis ’t Meertenust. Na een slechte uitwedstrijd in de eerste competitiehelft, ‘de slechtste wedstrijd van het seizoen’, moest er gewonnen worden om de aansluiting met de top te behouden, en natuurlijk, om revanche te nemen.

De Lauwers begon sterk aan de wedstrijd, wat resulteerde in een aantal kleine kansen voor de thuisploeg. De grootste kans vond plaats in de 30e speelminuut door slordig uitverdedigen door de laatste linie van TFS. Deze schoven de bal bij spits Remco Stam in de voeten, de laatstgenoemde zag kans om de keeper te verschalken met een gerichte lob, alleen verzuimde hij hierin. TFS was nagenoeg niet gevaarlijk in de eerste helft. De spaarzame momenten dat TFS enigszins gevaarlijk was werden veroorzaakt door concentratieverlies van de thuisploeg. De ploeg van trainer Huisma vond uiteindelijk de concentratie terug en ging op zoek naar de 1-0. Deze liet te lang op zich wachten en dus werd de rust ingegaan met de brilstand.

Trainer Tinus Huisma wilde meer snelheid op de linkerflank en bracht daarom A-junior Arjan van Straten binnen de lijnen. De Lauwers zette door waar ze in de eerste helft aan begonnen waren. Er werd met vlagen goed gevoetbald, de rust werd bewaard en de concentratie was weer op peil. Dit resulteerde in een aantal kansrijke momenten voor de thuisploeg. In de 60e minuut belandde de bal op de hand van een TFS verdediger, penalty. Bert Jager legde aan voor de 1-0, maar de penalty werd gepareerd door de (goed keepende) doelman van TFS.

De Lauwers bleef aandringen en werd ook steeds gevaarlijker. Trainer Huisma bracht nog wat verse krachten in om een doelpunt te forceren. Dit lukte uiteindelijk toch nog via eerdergenoemde speler Remco Stam. De spits van De Lauwers schoot met zijn chocoladebeen, via een verdediger, uiteindelijk toch in de 83e minuut de 1-0 op het scorebord. Joachim Boog werd kort hierna ingebracht om de controle te houden op het middenveld. TFS ging nog op zoek naar de 1-1, en diende dus meer risico te nemen. Dit had voor de uitploeg niet het gewenste effect, de inmiddels naar rechtsmidden doorgeschoven Redmar Dijkstra mocht na een uitstekende aanval nog aanleggen voor de 2-0 in de laatste minuut van de officiële speeltijd.

Een aantal minuten na de 2-0 vond de prima fluitende van Leeuwen het wel welletjes. De Lauwers slaagde er uiteindelijk toch in om de punten op het regenachtige Meertenust te houden na een spannende, enerverende wedstrijd. Op 29 februari speelt De Lauwers tegen VVT in Twijzelerheide, waar ze de goede wedstrijdreeks voort kunnen zetten.

Opstelling De Lauwers
Marcel Kempenaar, Redmar Dijkstra, Thomas Nieuwenhuis, Jacob Grijpma, Ellery Paauw, Frans van Wieren (65. Pieter Ozinga), Wiebe Zuidersma, Bert Jager, Bauke-Pieter Nieuwenhuis (45. Arjan van Straten), Remco Stam, Sietse Jager (82. Joachim Boog)

Buitenpost JO8-1 - De Lauwers JO8-1
De Lauwers JO11-1 - Friese Boys JO11-1