Zeer geslaagde voetbalmiddag bij vv de Lauwers

In samenwerking met de KNVB heeft Tribe sports uit Zeist een zeer geslaagd voetbalfestival georganiseerd bij vv de Lauwers.

Het was bestemd voor zowel leden als ook voor niet-leden van vv de Lauwers in de leeftijd van 5 t/m 12 jaar. Het voetbalfestival duurde maar liefst 3 uur waarin een circuit werd gevolgd. Het festival werd financieel mogelijk gemaakt door het stimuleringsbudget van de KNVB.

O.a. de volgende spelonderdelen werden uitgevoerd: Interactieve pionnen, Smartgoals, Skill Game, Gatendoeken, 2 tegen 2, Quiz, 4 tegen 4, Stadionspel, Pannavoetbal.
De deelnemers werden verdeeld in verschillende teams. Elk team werd begeleid door iemand van het jeugdbestuur of door 1 van de enthousiaste jeugdtrainers van de vereniging.

Tijdens het festival werd er gebruikt gemaakt van het materiaal van Tribe sports. De volgende kernwaarden stonden centraal tijdens het festival: Plezier, Vriendschap. Trots op Oranje. Voor iedereen en Ontwikkeling. Tijdens de pauze werden de kinderen getrakteerd op vers gebakken oliebollen door Bakkerij Jager uit Grijpskerk. Daarnaast ontvingen ze een door Tribe sports aangeboden sportdrank en na afloop kregen alle deelnemers een mooie KNVB-sleutelhanger uitgereikt.

Helaas mocht er i.v.m. de geldende corona maatregelen geen publiek aanwezig zijn en bleven de kleedkamers en kantine gesloten, maar dat maakte de pret er voor de kinderen niet minder groot om. Eerder dit jaar heeft vv de Lauwers een door SC Heerenveen te organiseren voetbalclinic moeten cancelen, maar zodra er grip is op het corona virus zal deze activiteit alsnog worden georganiseerd en zal er dan hopelijk ook publiek bij aanwezig mogen zijn.

De organisatie kijkt met een goed gevoel terug op deze sportieve middag waarin ze een 40-tal kinderen heeft mogen verwelkomen waaronder een 10-tal niet leden. Deze niet-leden mogen enkele keren vrijblijvend meekomen trainen om te kijken of ze het bedrijven van de voetbalsport echt leuk vinden. Op deze manier hoopt vv de Lauwers dat het aantal jeugdleden weer te gaat nemen, want immers: de jeugd (van vv de Lauwers) heeft de toekomst.

Meer foto’s staan op de site van RTV NOF en zijn gemaakt door Sake Beerstra : Zeer geslaagde voetbalmiddag bij vv de Lauwers – RTV NOF

Fc. Grootegast JO14-1 - De Lauwers JO14-1
Oostergo JO11-1 - De Lauwers JO11-1