Dijkstra’s winnen opnieuw eigen Dijkstratoernooi

Afgelopen weekend  werd voor de 35e keer het Dijkstra Toernooi gehouden. Het in de regio zeer bekende toernooi telde ook dit jaar weer 12 teams verdeeld over 2 poules.

Poule A: Engwierum, vv Kollum, Burum, Warfstermolen, Heemstra Boys en Munnekezijl

Poule B: Dijkstra’s, Pompster Boys, Lauwerzijl, Boerakker, Visvliet en Zeester

In Poule A ging de strijd tussen de verassende Heemstra Boys en meervoudig kampioen Warfstermolen. Onderling wonnen de Heemstra Boys met 2-1. De Laatste ronde moest uitmaken wie 1e in de poule werd en wie 2e zou worden. Beide teams waren al zeker van de kruisfinales. De Laatste ronde wonnen beide teams en veranderde er niks meer aan de stand. Heemstra Boys werd zo 1e in de poule en Warfstermolen 2e.

In Poule B was titelhouder de Dijkstra’s veel te sterk in deze poule en won al hun wedstrijden. Na 4 ronden waren ze al verzekerd van de 1e plek in de poule. Voor de 2e plaats daarentegen waren er nog 3 gegadigden. De laatste ronde moest uitwijzen wie er met de Dijkstra’s naar de kruisfinale gaat. Visvliet speelde gelijk en was uitgeschakeld. De Pompster Boys won overtuigend van Boerakker en was afhankelijk wat Zeester tegen de Dijkstra’s deed. Zeester verloor en zo  gingen de Pompsters met de Dijkstra’s naar de kruisfinales.

In de kruisfinales werden de Dijkstra’s aan Warfstermolen gekoppeld en Pompster Boys aan de Heemstra Boys. De Dijkstra’s wonnen in een zwaarbevochten wedstrijd met 2-0 van Warfstermolen en gaan voor de 2e keer op rij naar de finale. Pompster Boys en de Heemstra Boys maakten het nog wat spannender door 1-1 gelijk te spelen. Strafschoppen moesten bepalen wie in de finale komt. Pompster Boys  hadden de zenuwen wat beter in bedwang en wonnen.

In de finaleronden werden de nrs 3 t/m 12 door strafschoppen beslist.

11e – 12e plaats Boerakker wint van Munnekezijl

9e – 10e plaats vv Kollum wint van Lauwerzijl

7e – 8e plaats Zeester wint van Burum

5e – 6e plaats Engwierum wint van Visvliet

3e – 4e plaats Heemstra Boys wint van Warfstermolen

En dan de finale tussen titelhouder de Dijkstra’s en Pompster Boys. In de poule wonnen de Dijkstra’s nog eenvoudig met 3-0 maar in de finale was het andere koek. De Pompster Boys namen in het begin brutaal de leiding met een geweldige kanonskogel. 5 minuten later was de stand alweer gelijk door een verdiende strafschop en weer 5 minuten later werd het 2-1 voor de Dijkstra’s door een goal waarvan de bal over de achterlijn zou zijn geweest. De grensrechter kon dit heel moeilijk zien en hield dus de vlag omlaag. Voor de Pomp wat zure druiven. Na de rust waren de Dijkstra’s wel iets beter maar de Pompster Boys hadden nog wel enkele kansen. De Dijkstra’s daarentegen maakten halverwege de 2e helft de  3-1 en was de wedstrijd beslist . De 3-1 was tevens de eindstand. Het was de 2e opeenvolgende titel voor de Dijkstra’s en de 4e in totaal.

Na de finale was het tijd voor de 3e helft. Zanger Johnny de Vries opende de 3e helft met medewerking van disco “Dream Paradise”. Tussendoor werd de prijsuitreiking gehouden.

Alle vrijwilligers werden bedankt evenals alle sponsoren en hoofdsponsor Bouwbedrijf Kingma. Natuurlijk ook de scheidsrechters GJ. Lania, JE. Boerema, HJ van der Bij, Ytsen Zijlstra, Martin Rozema, J. Doornbosch En wedstrijdleider R. Vonk.

De topscoordersbokaal ging naar Joost Schoenmaker van de Dijkstra’s met 9 goals.

Daarna werden de bekers aan de teams uitgereikt en natuurlijk de zeer grote wisselbeker met de grote oren aan de aanvoerder Ellery Paauw van de Dijkstra’s. Vervolgens ging het weer verder met de muziek van de topcoverband “Barcode”en “Dream Paradise” De ongeveer 600 aanwezige gasten in en rondom de feesttent maakten er daarna nog een geen geweldig feest van.

Overig nieuws
Bekijk al het nieuws uit het archief »
Volgende wedstrijden
De Lauwers JO8-1 - Zeester JO8-1JM