De Lauwers komt net te kort tegen derdeklasser Aduard 2000

Op zaterdag 14 september stond het affiche De Lauwers  – Aduard 2000 op het programma. Het was d’r op of d’r onder voor de equipe van Huisma en Paauw. Er moest gewonnen worden tegen derdeklasser Aduard om een plekje te bemachtigen in de knock-out fase van het beker toernooi. Op voorhand een zware opgave, maar zoals Cruijf zou zeggen: “de bal is rond”.

Deze middag werd er gestart met de volgende 11 namen. Marcel Kempenaar op doel. De verdediging bestond uit Ellery Paauw, Pieter Ozinga, Timo Boschma en Thomas Nieuwenhuis. Het middenveld bestond uit de gebroeders Jager en Martijn Fokkema. De voorste linie werd ingevuld door Frans van Wieren, Bauke-Pieter Nieuwenhuis en Sander Wilpstra. Op de bank namen vandaag plaats: Barry Nauta, Redmar Dijkstra, Remco Stam en Joachim Boog.

Om 14:30 klonk het eerste fluitsignaal onder het genot van een heerlijk zonnetje. Het was De Lauwers die eerst de kat even uit de boom keek en de bal liet aan Aduard. Naar mate de wedstrijd vorderde kreeg De Lauwers steeds meer grip op de tegenstander. Zo waren er enkele gevaarlijk uitvallen met de rappe Frans van Wieren. Aduard deelde ook wat speldenprikjes uit, maar grote kansen werden er niet gecreëerd. In de 38ste minuut was het bijna De Lauwers dat brutaal de leiding nam. Een prachtig schot van Bert Jager ketste via de onderkant van de lat uit het doel. Zijn poging verdiende een doelpunt. Vervolgens werd er gerust met de brilstand.

Na de thee was het Aduard dat de druk opvoerde. De bal was vaak op de helft van De Lauwers, maar tot grote kansen leidde dit niet. In tegendeel was het De Lauwers die er een paar keer gevaarlijk uit kwam. Het was Frans van Wieren die weer eens de diepte in werd gestuurd en met een lage schuiver de keeper probeerde te verschalken, maar deze kon redden.
Even later was Martijn Fokkema die bij de tweede paal Sander Wilpstra wist te vinden, maar deze schrok enigszins dat de bal nog voor zijn voeten kwam waardoor hij de bal miste. Hij lachte dit gauw weg.

De krachten vloeiden langzaam aan wat weg bij De Lauwers en Aduard voerde de druk op. Na een voorzet vanaf de linkerkant liet Marcel Kempenaar de bal los. De spits van Aduard was er als de kippen bij en kon ongehinderd raak schieten, 0-1. Het ijs was gebroken en dit resulteerde al snel in de 0-2 van Aduard. Na gepruts op het middenveld bij De Lauwers kwam de bal in de voeten van een speler van Aduard en deze schoot via binnenkant paal raak
In de 93ste minuut viel dan toch nog de welverdiende treffer voor De Lauwers. Na een mooie pass van Sietse Jager schoot Sander Wilpstra beheerst binnen, 1-2. Dit was ook de eindstand, wat betekende dat er een eind kwam aan de bekerdroom van De Lauwers.

Al met al heeft De Lauwers zich kranig verweerd tegen het 2 klasses hoger spelende Aduard 2000. Met iets meer geluk had er wellicht wat meer in gezeten voor de mannen van Huisma en Paauw, maar na de wedstrijd kon iedereen leven met de uitslag.
Nog even te vermelden dat de pas 15 jarige Timo Boschma een puike partij speelde op een voor hem onbekende positie, laatste man. Hij vulde dit naar behoren in.

Graag zien wij u volgende week weer op ‘t Meertenust, want dan start de competitie met een thuiswedstrijd tegen VV Drogeham. Aanvang 14:30, tot dan!