De Lauwers verliest opnieuw van Zeester

Afgelopen zaterdag stond de derby tegen Zeester weer op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd schoot  pupil van de week Milan Kingma de bal in het doel van Zeester en werd de wedstrijd geopend. Voor De Lauwers stond er veel op het spel. Revanche nemen voor de onnodige nederlaag bij Zeester en de koppositie vasthouden in de 2e periode.

De Lauwers begon voortvarend aan de wedstrijd en deelde wat speldenprikjes uit. Na een dik kwartier het eerste echte wapenfeit. Robert Lietmeijer schoot met een mooi schot op de goal maar de keeper redde knap en voorkwam de 1-0. Zo ging het nog even door. De Lauwers de bovenliggende partij maar het creëerde amper  kansen. En dan weet je vaak als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander het wel en prompt na een dik half uur spelen de eerste echte kans van Zeester en meteen de 0-1 van Chris Noordhof.

Daarna was De Lauwers van slag en was Zeester de bovenliggende partij tot de rust. Na de rust verwacht je andere De Lauwers in het veld. Maar helaas De Lauwers stroopte de mouwen niet op.

En dan tot overmaat van ramp gaf scheidsrechter Leistra een kwartier na rust ook nog een heel gemakkelijke strafschop aan Zeester (wat volgens de Zeester en de Lauwers  mensen onterecht was)

Deze gemakkelijk gegeven strafschop werd dan ook beheerst ingeschoten door routinier Vince van der Veen 0-2.  De Lauwers deed daarna wat aanpassingen en bracht Jacob Grijpma in en stuurde laatste man en aanvoerder Ellery Paauw naar het middenveld en ook Thomas Nieuwenhuis ging naar voren. De Lauwers gaf vol gas maar helaas geen kansen. Zeester kwam het laatste kwartier er niet meer uit maar het bleef verdedigend onder aanvoering van Vince van der Veen overeind en pakte de overwinning opnieuw.

Het probleem van De Lauwers is het ontbreken van scorend vermogen en een smalle selectie. Hopelijk gaat het volgende week in Stedum beter.

De Lauwers JO14-1 - ST SC Twijzel/SC Kootstertille JO14-1
De Lauwers 1 - GSVV 1