Nieuws van de bestuurstafel juli 2020

Nieuws van de bestuurstafel

Graag willen we jullie vanaf nu regelmatig informeren over ontwikkelingen en besluiten binnen onze vereniging. Dat doen we via de rubriek op onze website: ‘Nieuws van de bestuurstafel’.

Juli 2020

Bijzondere tijd

In de vorige nieuwsbrief van midden maart was net de intelligente lockdown door Premier Rutte afgekondigd. We hadden toen nog veel vragen zoals: is dit het einde van de competitie? Geen Dijkstra toernooi? Blijft de kantine gesloten? Inmiddels kennen we de antwoorden.

De overheidsmaatregelen omwille van het virus hebben de club uiteraard ook getroffen. Het wegvallen van de kantine inkomsten en het wegvallen van het Dijkstra Toernooi zijn voor een kleine vereniging als de onze niet niks. Echter hebben we deze inkomstenderving kunnen opvangen door het steunpakket van de overheid aan te vragen en zoveel mogelijk in de kosten te snijden.  Een woord van dank gaat uit naar de betaalde krachten binnen de vereniging. Hun “salaris/onkosten” hebben we sterk terug mogen brengen. Mede hierdoor staan we er nog financieel gezond op.

Allen welke hinder ondervonden of ondervinden van het virus veel sterkte gewenst.

Damestrainer

Het is gelukt om een damestrainer aan te stellen voor het komende seizoen. Dhr. Jan Peter Wierenga zal het damesteam gaan trainen en leiden. Jan Peter is woonachtig in Zoutkamp en heeft brede voetbalachtergrond. Els Walda zal hem in de eerste maanden begeleiden vanuit de club. Jan Peter (JP) veel succes gewenst.

Nieuwe commissie

De tijdelijke bouwcommissie gaat over in een permanente commissie. Peter Zijlstra is bereid gevonden om als voorzitter deze commissie te gaan leiden. De overige leden volgen nog. Het voornaamste doel is om een gedegen meerjaren onderhoudsplan (MJOP) op te stellen. Zodoende is het mogelijk om de begroting af te stemmen op het toekomstig onderhoud. Peter, bedankt dat je deze taak op je wilt nemen.

Einde KV

Helaas heeft Korien Boerema het bestuur laten weten dat de korfbal afdeling ophoudt te bestaan. Heel erg jammer echter zagen we het aankomen doordat het ledenaantal de afgelopen jaren al sterk terugliep. De korfbal afdeling gaat op gepaste wijze afsluiten, alvast een mooie dag toegewenst.

Sponsors

De sponsorcommissie is achter de schermen druk bezig met het werven van nieuwe sponsoren. Dit niet zonder resultaat. Zo mogen we toevoegen:

Sander Kuipers Schilderwerken Burum

AGRO stalinrichting

Detmar Installatie

Bouwcenter Concordia Grijpskerk

Hollema Bouw Surhuisterveen

Tenue sponsor dames 7 tal: Club van 100

Renovatie /  verduurzaming

Drie maanden geleden stevenden we af op een (bijna) sluitende begroting voor de renovatie en  verduurzaming van het sportcomplex. Hierdoor konden we starten met dit ontzettend mooie project.  We zijn nu drie maanden “bezig”, dit is kleine greep uit de uitgevoerde verzaamheden:

Verduurzaming:

Aanbrengen van 12 zonnepanelen en verplaatsen van de 32 bestaande panelen ✔

Leveren 400 liter boiler met thermische zonnecollectoren ✔

Bekabeling Lichtinstallatie veld B (LED) ✔

Spouwmuurisolatie ✔

Aanbrengen HR++ glas ✔

Aanbrengen dakisolatie kleedkamer C en D ✔

Renovatie:

Gevels reinigen en deels impregneren ✔

Verbeteren afzuiging kleedkamer C en D ✔

Vervanging kozijnen voor kunststof ✔

Vervanging dakbedekking kleedhok C en D ✔

Verwijderen van de garagebox ✔

Schilderwerk buitenom en boeidelen ✔

Wat een voortgang! Maar we er nog niet, er moet nog veel gebeuren en hierbij is jouw hulp ook nodig! Meld je daarom aan als vrijwilliger bij Peter Zijlstra.

TOTO winnaar

Geen live uitzending wel de winnaar van de TOTO. Wat waren we er dichtbij. De club live op landelijke TV. Helene Hendriks stond al met een been op ’t Meertenust. Helaas gooide een ruzie binnen het Veronica Inside team roet in het eten en de laatste uitzending werd geschrapt. Dit betekent ook dat De Lauwers de winnaar is van de TOTO! Het levert onze club circa €1545 op! Gebroeders Dijkstra bedankt voor het opgeven! En natuurlijk Johan Derksen voor het voorspellen.

Bovenstaande is slechts een greep uit de afgelopen maanden. Voor nu wil ik iedereen een prettige zomervakantie wensen en tot snel op ’t Meertenust!

Namens het bestuur,

Hedman Vellenga

De data worden later bekend gemaakt

• Algemene bijzondere leden vergadering inzake verbouwing/ verduurzaming.
  • Wedstrijd Oud De Lauwers – Huidige eerste elftal + eind feest verduurzaming + renovatie
  • Voetbalclinic georganiseerd door SC Heerenveen voor de jeugd tot 19 jaar. Deze clinic is ook voor niet leden.

Fc. Grootegast JO14-1 - De Lauwers JO14-1
Oostergo JO11-1 - De Lauwers JO11-1