Nieuws van de bestuurstafel maart 2020

Nieuws van de bestuurstafel

Graag willen we jullie vanaf nu regelmatig informeren over ontwikkelingen en besluiten binnen onze vereniging. Dat doen we via de rubriek op onze website: ‘Nieuws van de bestuurstafel’.

Nieuws van de bestuurstafel:

Maart 2020

Corona virus

Het eerste kwartaal van 2020 zit er al bijna weer op. In alle opzichten waren de eerste maanden van het nieuwe jaar bewogen. De afgelopen weken zijn we in de ban van het Corona virus. Voor heel Nederland heeft dit gevolgen, zo ook voor onze club. Er wordt sinds 16 maart niet meer getraind en gespeeld en dit blijft voorlopig zo. Ook de kantine is gesloten hierdoor missen we veel inkomsten.  Daarnaast leven vragen als; einde competitie? geen Dijkstra toernooi? We horen het waarschijnlijk snel. Voor nu hopen we dat iedereen de maatregelen naleeft en dat iedereen in goede gezondheid blijft.

Bouwcommissie

Sinds juni 2018 is de bouwcommissie, dit kan jullie niet ontgaan zijn, al druk bezig met het plan van aanpak en de begroting om de accommodatie te verduurzamen en te renoveren. De afgelopen weken hebben we grote stappen gezet in de haalbaarheid van de opgestelde begroting. Zo werden er onder andere obligaties uitgegeven à €35.000 en kregen wij 5 maart jl. tijdens de raadvergadering van de gemeente Noardeast Fryslan een subsidie van €35.000 toegekend.  Deze subsidie kregen we mede doordat het college concludeerde dat er draagvlak is voor de club bij haar leden en omliggende dorpen.

Het gaat dus de goede kant op! De begroting is echter nog niet sluitend. Er moeten nog een aantal acties gehouden worden en een aantal fondsen geworven. We rekenen hierbij weer op jullie steun.

Trainer dames elftal

Eind vorig jaar is er een vacature uitgezet voor een nieuwe dames trainer. Zoals het nu lijkt hebben we een nieuwe trainer gevonden. De laatste details moeten nog besproken worden en daarna kan het contract getekend worden.

Doeltjes jeugd

Op verzoek van het jeugdbestuur zijn er twee nieuwe doeltjes besteld en inmiddels geleverd. Deze doeltjes (1 meter hoog bij 3 meter breed) kunnen worden gebruik bij kleine toernooitjes. Onze dank gaat uit naar de club van 100 die de helft van de aanschafprijs heeft betaald.

NL doet

Vorige week heeft een klein gezelschap (lees 8 man) klusjes gedaan op halfweg. Zo is de keuken opgeknapt, zijn de braamstruiken in de bosjes rondom het veld afgeknipt en is er een asbaktegel geplaatst.

Beleid betreft sportvelden

Op dit moment maakt de nieuwe gemeente een beleidsstuk inzake de sportvelden in de nieuwe gemeente Noardeast Fryslan. Het bestuur volgt dit nauwlettend en zal waar nodig is in gesprek gaan met de gemeente over de veldhuur en het onderhoud.

Voorlopige agenda

• Algemene bijzondere leden vergadering inzake verbouwing/ verduurzaming, obligatielening en het werven van vrijwilligers. Datum nader te bepalen.
  • 13 juni wedstijd Oud De Lauwers – Huidige eerste elftal
  • 19 en 20 juni Dijkstra Toernooi 2020

Pas goed op elkaar en blijf gezond

Namens het bestuur,