TFS legt zwak de Lauwers over de knie

VV de Lauwers verliest uit bij TFS met 4-2.
De mannen van trainer Huisma begonnen zwak aan de wedstrijd, en werden dan ook hoog onder druk gezet door de mannen van TFS en er kon niet onder weg gevoetbald worden door de Lauwers. Mede door veel foute passes aan de kant van de Lauwers.
Dit leidde dan ook tot veel kansen voor TFS en uit 1 van die kansen werd dan ook gescoord en kwam de Lauwers op een 1-0 achterstand.
Vlak voor rust was het dan toch de Lauwers die terug in de wedstrijd leek te komen,
Bauke Pieter Nieuwenhuis kon uit een corner van dicht bij in schieten, maar deze bal ging voor langs.
Echter stond Redmar Dijkstra als een echte spits op de goede plek en frommelde de bal in de goal.
1-1 dacht iedereen, behalve de heer W. Kats.
De grensrechter van TFS had namelijk hands gezien, dus ging de vlag omhoog en de scheids nam dit signaal van de grensrechter over en vond ook dat het buitenspel was.
Dit gaf gelijk het niveau van de leidsman deze dag aan de heer J. Wagenaar.
Na deze afgekeurde goal konden de mannen naar de box voor een bakje thee.

In de rust was het de trainer van de Lauwers die van zich liet horen.
Het hele complex kon mee luisteren wat er de 2de helft moest gebeuren, meer strijd en vechtlust.

De 2de helft ging van start en was nog geen minuut bezig of Wiebe Zuidersma nam de woorden van trainer Huisma wel heel serieus En schopte een speler van TFS onder de zoden.
Deze Wiebe mocht met een directe rode kaart vertrekken.
De Lauwers dus met 10 man verder.
Maar met 10 man ging de Lauwers er vol voor en zette de mannen van TFS onder druk en dat leidde tot kansen, alleen stond er een man met een vlag in de hand die dacht dat het vlaggetjes dag in Zoutkamp was.
Bij alle gevaarlijke momenten ging de vlag omhoog.
En om het nog wat lastiger te maken word het ook nog 2-0 door een counter. De mannen van de Lauwers gaan niet bij de pakken neer zitten en drukken door.
Nu een kans uit een corner, deze gaat er dan ook in door Bert Jager 2-1.
Voor de grensrechter was het nu lastig om de vlag om hoog te steken voor buitenspel.
Al had dat wel gekund, want Bert werkte de bal met zijn hand in de goal gaf hij gelijk aan.
Er was weer hoop voor de Lauwers maar binnen 3 minuten was het een counter die de 3-1 voor TFS op het scorebord zette
De mannen van de Lauwers gaven de moed nog niet op en gingen weer op zoek naar een doelpunt.
Deze werd ook gemaakt 3-2.
Of toch niet de heer W. Kats stond weer aan de zijlijn met de vlag omhoog, buitenspel.
Dus nog steeds 3-1.
Toch maakte de Lauwers de 3-2
Weer was het Bert Jager die uit een corner van Sander Wilpstra kon binnen koppen.
Weer wat hoop voor de mannen van de Lauwers die bleven knokken.
Maar 5 minuten voor tijd kwam aan alle spanning een einde 4-2
Dit was ook de eindstand

De mannen kunnen zaterdag 09-11 uit bij ASC zorgen om deze niet nodige nederlaag weg te werken.

Mannen van de wedstrijd:
Scheidsrechter J. Wagenaar
En
Grensrechter W. Kats.

Overig nieuws
Bekijk al het nieuws uit het archief »
Volgende wedstrijden
Buitenpost JO8-1 - De Lauwers JO8-1