Vv de Lauwers en Nieuw Roden naar spectaculair gelijkspel

Op deze herfstige zaterdagmiddag mochten de blauw-witte parels van VV de Lauwers aantreden tegen Nieuw Roden. Er wordt met een scheef oog alvast gekeken naar het binnenslepen van de eerste periode en dus werd er volop voor de 3 punten gevoetbald. Dit liep echter iets anders.

De Lauwers begon met de volgende spelers: Marcel Kempenaar, Timo Boschma, Thomas Nieuwenhuis, Pieter Ozinga, Wiebe Zuidersma, Bert Jager, Sietse Jager, Frans van Wieren, Remco Stam en Sander Wilpstra. Op de bank mochten Joachim Boog, Tjipke Hoekstra, Arjan van Straten en Arjen van den Born.

De Lauwers kwam zowaar op een 1-0 voorsprong, zij het niet dat deze werd gescoord door de Pupil van de week; Dirk van Wieren. Deze goal werd niet meegenomen in het verloop van de wedstrijd en dus mocht Nieuw Roden aftrappen voor de start van de wedstrijd.

Vanaf de aftrap was het Nieuw Roden dat voetballend het best begon. De Lauwers was nog wat zoekende en dit leverde ook wat kansjes op voor de gasten. Het gevaarlijkste moment kwam er toen de spits van Nieuw Roden 1 op 1 met keeper Marcel Kempenaar kwam. De spits schoot de bal laag in maar Marcel kon redding brengen en zo bleef de 0 op het scorebord staan.

Verder ging het spel wat op en neer en kreeg ook de thuisploeg een aantal kansen. Zo werd spits Remco Stam goed weg gestuurd en kwam ook 1 op 1 met de doelman van Nieuw Roden. Waar 75% van de aanwezige mensen alvast een 1-0 voorsprong hadden genoteerd, schoot Remco Stam de bal op de binnenkant van de paal en rolde deze weer het veld in.

Niet veel later was het weer de spits van Nieuw Roden dat alleen op keeper Marcel afkwam en weer lukte het de sluitpost van de Lauwers om de bal uit het doel te houden. Zo hield de Lauwers het doel schoon.

Richting het eind van de eerste helft besloot Sietse Jager om ook maar eens op doel te schieten. Hij schoot de bal met een mooie boog richting de kruising, echter was deze bal zo lang onderweg dat de doelman van Nieuw Roden de fotograaf aan de zijkant nog even snel kon spotten om vervolgens voor het perfecte plaatje de bal uit de hoek te zweven. Helaas is deze foto er niet gekomen. Zo bleef het 0-0 en gingen we met deze stand de rust in.

Na de thee hetzelfde spelbeeld, echter werd er nu wel gescoord. Hiervoor moest men wel geduld hebben aangezien het vuurwerk in de 73e minuut begon. De spits van Nieuw Roden kreeg de bal voor de voeten in de 16 meter, kon aanleggen en vrij gemakkelijk de bal hard binnen schieten.

Gelukkig wisten de mannen van de Lauwers deze score snel bij te halen omdat het 3 minuten later een penalty kreeg na een overtreding op Sander Wilpstra. Deze penalty wou Bert Jager wel graag binnen schieten en deed dat dan ook prima. Dat bracht de stand op 1-1. Zo’n 2 minuten later wist de Lauwers zowaar op voorsprong te komen. Spits Remco Stam ging op het doel van Nieuw Roden af maar zag geen mogelijkheid om te schieten. Hij besloot de bal voor te geven en de man met het neusje voor de goal, Bauke-Pieter Nieuwenhuis kopte de bal keurig binnen.

De Lauwers kon zo’n 10 minuten van de voorsprong genieten, want tegen het eind van de wedstrijd kreeg Nieuw Roden een vrij makkelijk gegeven strafschop. Deze werd hard door het midden ingeschoten en doordat keeper Marcel Kempenaar al een hoek had gekozen kon hij er niet meer bij en werd de stand 2-2.

In de 90e minuut wist de Lauwers toch weer op voorsprong te komen door een geweldige goal van Bert Jager die de bal van 20 meter in de verre hoek schoot. Alles en iedereen met een Lauwers hart had dan ook verwacht dat dit de overwinning voor de blauw-witte parels zou betekenen. Zij kwamen echter bedrogen uit. Er was geklungel achterin, daar waar de bal eigenlijk richting Burum geschoten had moeten worden, werd dit niet gedaan en werd de bal onderschept waardoor er een voorzet kwam. Zowel verdediger Thomas Nieuwenhuis als Timo Boschma konden niet bij de bal waardoor een middenvelder van Nieuw Roden vrij kon inkoppen en in de absolute slotseconden de 3-3 kon aantekenen. Een teleurstelling voor de mannen van de Lauwers die genoegen moeten nemen met een punt.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen TFS op het programma. Hier moet de Lauwers dan de 3 punten pakken om nog uitzicht te houden op eventueel de eerste periode.

Oostergo JO11-1 - De Lauwers JO11-1
De Lauwers JO9-1 - Marum JO9-1